det går bra att gratulera!!!

Igår hade vi Pappa och hans sambo Nina på middag, jag hade gjort tacopaj, den är så god så man kan svimma.
Det tyckte även gästerna och då är dom fullfjädrad inom köksbranshen (pappa kock, Nina kallskänka) det är med blandade känslor som man bjuder dom på mat.  vi satt länge och pratade fikade sedan och bara hade det mysigt.

Amanda skulle till stan på fest så hon åkte med dom när det var dax och avrunda. Agnes hade sina planer för kvällen med. Chefen och jag hade två val.. Åka och flugfiska eller ta en sväng på hojen...

Vi klädde om och packade in lite spön, håvar rullar i golfen och drog i väg till svarttjärn! jag hade ju min turhalsduk på mej också, den rosa med döskallar:))

Jag kände mej TOKtaggad! kom fram satt i hop spöt och knöt på en streaking caddis Streaking Caddis Original (brun)oh sen var det dax att köra på , efter några byten av plats så stod vi återigen mitt emot varann jag och chefen på samma ställe där jag tappade regnbågen förra helgen.. DÅ vakade det alldeles bredvid mej så jag la flugan där och VIPS så högg den som en kobra, lugn och sansad konstaterade jag att den satt som ett smäck på flugan, men då hade jag ju allt kvar framför mej, men jag kom ihåg hur jag skulle göra så jag lät den "leka" av sig lite.. Så han gjorde ett delfinhopp och jag frågade chefen såg du?? ja sa han, då sa jag lite kaxigt... På min fluga sitter den..

Då kom hjäpsamma jönsson in i chefen, så han hjälpte mej hur jag skulle göra men jag var ju lite stressad så till slut skrek jag :NU ÄR DU TYST för jag kan inte lyssna på dej och göra allt du säger och samtidigt konsentrera mej på att få fiskjäveln i håven! Men till slut så låg han i håven tjock och fin var den.

flugan satt "långt ner i halsen " och chefen kom med peangen och plockade ut den och konstaterade att det var en feting! Sen fiskade vi ett tag till men inget mera. Så med andra ord vart chefen utan fisk!

kom hem och vägde regnbågen och 1.4 kilo vägde den. Rätt nice!

slutligen önskar jag er alla MAMMOR en underbar dag :)
Själv tänker jag på min egen mamma och saknar henne enormt.
Den här bilden har vi syskon på våran mamma och jag antar att det är ljus tänt för henne idag
  Kram //Myran

Kommentarer
Postat av: Mallan

Grattis till storfiskarn!

Och grattis till dina barn som har en sån toppenmamma som dig!

kram kram

2009-05-31 @ 20:04:08
URL: http://mallingen.blogspot.com
Postat av: Lillalillasyster

GRATTIS till Firren!! Änligen!

Hoppas du haft en bra Morsdag.

Jag va till Mamma med en bukett rosa rosor.



Kram, ses på tisdag.

Tack för att du fixar schemat imorn.. va lite snabb att stänga av datorn i lördags. Finvädret lockade.



2009-05-31 @ 20:32:58
URL: http://bodellskan.blogg.se/
Postat av: anna

Äntligen satt den. Grattis till firren! :)

2009-06-01 @ 12:35:04
URL: http://annacahlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0