privat eller företag!

Ja nog vet vi om vi är privatkunder eller företagskunder eller...............??

jag vart ju som sagt av med min väska när vi var på krogen med jobbet för två veckor sedan..

har då beställt ett nytt bankkort som jag har fått, var lite problem när jag skulle betala med det första gången men så kan det ju vara, att man får skriva på istf att slå in koden. dagen efter skulle jag ta ut kontanter och slog in kod, bestämde belopp, och få kontouttdrag.... so far so good!

Ut kom ett kontouttdrag, och kortet försvann!
"Text på kontoutdrag " KORTET BEHÅLLET
KONTAKTA BANK FÖR UTREDNING, TA MED DETTA MEDDELANDE!
Irriterad ?? Jag?? haha, något!

Med andra ord utan kort igen,
mailar till m på banken som ringer mej och inte kan förstå vad som hänt, och hon beställer ett nytt kort,
två dagar senare får jag en ny kod till det kortet som banken redan tagit....... SMART DÄR!!!

Igår får jag då ett nytt kort, där jag måste aktivera kortet för att få det att funka..
Ringer internetbaksupporten för att få hjälp, och då säger hon är du företagskund??? NEJ svarar jag privat!

Men anledningen att du inte kan aktivera denna tjänst är att du har ett företagskonto aktiverat, är du säker på att du inte har företag, MEN HALLÅ jag är 44 år och VET att jag inte har företag.... Det är 8 år sedan jag avvecklade firman!

Men då när jag ordnade internetbanken så var jag företagare och detta är ett företagskonto!
INGEN har upplyst mej om detta, jag har ioch för sig inte läst DE ALLMÄNNA VILLKOREN heller så jag får skylla mej själv....

Summan av kardemumman! jag har fortfarande inget fungerande kort men kan inte heller spendera några pengar, det kan man väl se som ett typ av sparande, fast lite irriterande är det också!

Så jag mailade till M på banken  igen!
"Styr upp kontot, se till att jag blir PRIVAT!

Over and out,
idag skall jag verkligen ta mej i kragen och knäppa kort till körkortet!

Puss och kram vi ses på stan!

//Myran
Läs mer om Betal- och kreditkort MasterCard

Kommentarer
Postat av: Rosie

Oj vilket strul, jag hade blivit tokig. Men se det positiva i det, du spar ju pengar nu hi hi

Kramen

2009-03-28 @ 13:56:56
URL: http://rosentj.blogspot.com
Postat av: Lillan

God morgon! Nämen är du SÄKER på att du inte har ett företag???;))))

2009-03-29 @ 06:39:07
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men alltså, hur struligt kan det vara med ditt kort? Men du, du kanske måste göra en överlåtelse??? :) :)

Ja nog längtar man ibland till barnen blir tonåringsr och förhoppningsvis sover lite längre.. haha.

Syns imorn, du har kväll va?

Kram kram

2009-03-29 @ 08:47:21
URL: http://bodellskan.blogg.se/
Postat av: anna

Hahaha.... Så det är såna som du man ruskar på huvet åt för att dom inte vet om dom har företag eller ej :) Skämt åsido, hoppas du får ordning på den här följetongen snart. Förstår din irritation!

2009-03-29 @ 20:50:47
URL: http://annacahlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0