ledig fredag!

Jag har varit ledig från jobbet idag, tjatade även på Chefen att han skulle ta "komp" ledigt eller nåt, jag lyckades, jag hade ju en plan på att vi skulle åka på Ikea!

Vi har ju en del att handla med tanke på att vi skall göra om i köket och i vardagsrummet! Vi skall byta ut skåpluckorna i köket men behålla stommarna, träffade på en STREBER på Ikea när vi ville ha hjälp, så det slutade med att vi inte vågade köpa på oss skåpluckor utan köpte en för att prova... Men det kommer ju så klart Chefen styra upp som ingenting! Sen vart det att kolla på hyllan till vardagsrummet och lite saker till köket handlades!

FRAMFÖR allt så köpte jag lampan till rummet som jag verkligen ville ha.
Men det satt långt inne på chefen för han tror det är en riktig dammsamlare och vi får väl se hur det blir med det!

SEN började jakten på vadarstövlar till mej! VET ni hur svårt det är att få tag i ett par som passar min storlek? 37..
TYP omöjligt! Men jag ger mej inte så lätt! I stridens hetta var jag jätte nära att köpa ett regnställ för 849:- men hejdade mej för jag skall ha ett par vadare först!

Så vi åkte från Birsta till stan och då kom jag på att jag skulle klippa mej, så jag hittade en frisör(Trudes) och hon hade drop in jag satt mej i stolen och chefen på en annan på ett hak bredvid och tog en öl!

HERREGUD jag tror det tog 2 timmar att tvätta håret och då har ju inte jag hår ner till fotknölarna direkt, jag hatar att tvätta håret hos frissan!!!! Sen skulle det klippas och hon tog det VÄLDIGT lugnt men jag vart skapligt nöjd och 420.- fattigare! Så nu skall jag färga det så är man på banan igen.

När vi väl kom hem så drack vi kaffe och jag la mej på soffan och läste lite jag var HELT slut!
Chefen han drog i väg och fiskade i ån i regnet, men det stoppade inte honom och glad var han när han kom hem och hade fått en harr, men den hade han släppt tillbaka. Sen var han över till grannen en sväng och jag har suttit här och kollat runt lite, mailat till två butiker ang vadare och kollat läget på FB. 

Skönt att vakna i morgon och veta att det är lördag !

BYE BYE //Myran 

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har en lika lampa jag också. Å jag kan avslöja att han har rätt. det är en dammsamlare. Men den är lät att göra ren jag skruvar alltid loss den och ställer den i badkaret och duschar av den. Å vips är den fin igen =)

2009-06-13 @ 10:28:13
URL: http://potatisblomman.blogspot.com
Postat av: Lillalillasyster

Håller med Helena, duscha den är det bästa!

Det gör jag med med våran, snabbt och enkelt.. Brukar fundera i samma veva om jag inte har nå´t annat att "damma" på samma gång och alltid hittar jag nå´t :)

Låter som ni hade en kanondag iallafall.



Kram

2009-06-13 @ 19:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0