det duggar tätt med kärlek

♥♥1990-06-30♥♥

Det var då chefen och jag var herr och fru!
Amanda skulle döpas och vi slog till att gfta oss samtidigt, inte i hemlighet eller nåt!
Det är 19 år sedan idag, tiden går verkligen fort när man har roligt!

chefen var snygg som ett as, svart i håret och muchingen såg ut som en italienare och jag var lika lycklig då som nu att få stå bredvid honom, <3. Jag tror vi lyckades få till det billigaste bröllopet!

Klänningen som jag hade , var min mammas brudklänning som jag sytt om lite grann, JAG sydde chefens korta jacka och byxor(vita) vi köpte fluga livré , skjorta och VITA skor(han lovade mej att ALDRIG ha dom igen för han kände sig som en bög i dom) han har hållt det och inte ens frågat efter dom nå mera.

Jag hyrde en ...liten hatt(typ pillerburk) eller vad det kallas och handskar, köpte vita pumps och nya underkläder.
och naturligtvis så köpte vi ringar vi köpte alla nya:) brudbuketten gjorde han jag jobbade åt då, (den största som gjordes 1990 tror jag) håret fixade en kompis till mej som är frissa, till mej och tärnan Jessica. Hennes kläder hade vi lånat tror jag... Chefens mormor bakade och stod i vi hade endast fika efteråt ingen mat eller dyl, ja så ville vi ha vårat bröllop och jag kan säga att jag tror inte att vi varit lyckligare om vi brännt 30.000 på det !

i samband med bröllopet så döptes ju amanda i en klänning som hon fått från en kompis till mej som bodde på Rhodos den tiden, jag sydde även kavajen och byxorna till amandas gudfar,

Totalt med alla kostnader inkl ringar så landade det hela på 5.000:)

Så jag säger bara "Gift er av KÄRLEK" fest och dyl kan man ha en annan gång!

Peace out//Whit love//Myran kör en reprisare :))

Kommentarer
Postat av: Lillalillasyster

Helt perfekt kostnad! Hade jag verkligen lånade kläder?? Köpte inte Sven dom åt mig? Kanske inte..

Men hatten som mamma hade, den glömde du att nämna Cia. Varför då??? Hahaha. Du måste väl beskriva den i detalj :) Den va ju ursnygg.

Bra gjort va det iallafall, hoppas ni hat bra bemärkelsedagar nu.

Kram kram

2009-06-30 @ 12:07:21
Postat av: agnes.

Haha, de låter som vi är värsta fattig.

Men gulligt skrivet mammsen! Skönt att du har semester nu, puss! :]

2009-07-11 @ 00:32:15
URL: http://agnestove.blogg.se/
Postat av: myran

Nä agnes så var det inte, det vart precis som vi ville ha det,och tänk på att det är 19 år sedan :) idag har det varit dyrare, det finns dom som lagt många flera tusen på en bröllop, som idag är skilda vi behöver bara titta runt omkring oss, huvudsaken är att vi var nöjd, för kärleken sitter inte i pengar;) <3 till dig

2009-07-11 @ 11:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0