avställt!

 har nu ställt av Agnes moppe, det går inte att åka moped på vintern, alldeles för kallt och för stor risk att köra omkull, när vi var 15-16 då?? Då fungerade det alldeles utmärkt och det var svinkallt, knepigt de där..

Det man kan undra över det var dessa försäkringar, men jag tror inte dom var så jättedyra då som dom är nu men  det var inte lika många mopeder i trafik  heller , nu har ju nästan alla moped och va skönt det är när man bor som vi gör, bara lämna tankkortet(när vi hade mack dvs) och sen skötte dom sig själv!!

I morse vaknade jag av en diskret knackning på dörren , och utanför står chefens kusin och ville ta Zingo med till skogen så Loke och zingo fick leka av sig, vilken chockstart på dagen, inget för mej kan jag säga. Nu ligger Zingo i soffan och vilar(läs toksover).. Vet inte vad dagen kommer att erbjuda, chefen jobbar ju i morgon och vet inte vad brudarna har på gång heller.. Men nu ska jag plocka lite, trots att vi hjälptes åt igår med det, och sen ska vi ialla fall på graven och tända ljus i lytan, jag tror syrran skulle åka till mammas grav hoppas det så hon får lite ljus i detta mörker..

Nä nu ska jag göra lite nytta!

Have a nice saturday out there! //Myran

Kommentarer
Postat av: Tove

jo d kanske inte e så bra att köra moppe om den riskerar att åka omkull när d e halt.

2008-11-01 @ 14:20:10
URL: http://theedge.blogg.se/
Postat av: Mallan

Ha en härlig lördag Cia! Håller på att donar lite inför middan ikväll. Har nyss gjort chokladmousse. Ska snart skala potatis och ansa fläskfiléerna. Hoppas du får en mysig kväll. Massa kramar till bästa du

2008-11-01 @ 14:45:32
URL: http://mallingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0