Look at Opel now!



Så står han på gården då! Amandas EGNA bil! hon är så lycklig.. Går som ett spjut säger chefen, bra säger jag om jag har bråttom till jobbet nån dag kan jag låna den. Skall nog provköra den i morgon!

Kommer ihåg min första egna bil, den stod i garaget när jag bodde hemma hos mina föräldrar och jag fyllde 18 år! Mina föräldrar hade det inte så gott ställt så pappa hade köpt en vw bubbla årsmodell-66 vit med blåa framskärmar, fy sjutton va lycklig jag var! det var ju ändå min egna bil.. glömmer aldrig känslan, kassettbandspelare, ludd på dörrar och sparade till klädsel och gjorde den till min.

 När man tröck ut bandet från spelaren hamnade det i baksätet var en jäkla fart kommer jag ihåg.. åkte med den ett bra tag, min farbror(4 år äldre än mig) hade en bubbla årsmodell 74 big metallicgrön, den var så snygg så man nästan spydde när man såg den.. Jag köpte den av honom 1983 på våren men då fanns det inga gränser för min  stolthet, herregud va lycklig jag var. jag sålde den senare till en grabb i Hudik då jag hade träffat chefen och sen var det opel som gällde, jag grinade  hela vägen hem, trots att jag hade fått bra betalt för den.

dagen har flutit på trots lite problem på jobbet men då får man inprovisera för jobb finns alltid!

Kom hem sent, brudarna hade gjort hamburgare så det var ju kanon, vila lite kollat på SOS familj, väljer att inte säga nåt denna gång men man kan ju inte vara hur mesig som helst som mamma och om dottern som är 16 vill ha skitigt omkring sig så är det väl hennes problem, flickorna har städat sina egna rum i flera år, dom har ju hela övervåningen som dom sköter om UTAN ATT FÅ EXTRA BETALT!! hur kul tycker dom det är och ha hem kompisar/pojkvänner och det ser ut som ett slagfält??? Nä USCH & FY! ja tur vi är olika!

I morgon är det onsdag igen och veckorna bara flyger iväg, jag trivs med tillvaron, funderar då på vad chefen och jag skall hitta på då vi firar 25 år tillsammans?? tar gärna mot förslag.! slutet på januari skall det firas!

Kram på er mina tappra läsare//Myran

Kommentarer
Postat av: Amanda

SLICK på MIN bil ;)

*Opel! Look at Amanda now"



hihi :D

2008-12-09 @ 23:07:51
URL: http://saraamandalantz.blogg.se/
Postat av: Ann

God morgon gumman!

2008-12-10 @ 06:40:35
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0