Då och nu!


Här kommer en liten "historia" om det välomtalade växthuset!
jag och chefen köpte detta hus (som vi bor i ) 1991! Chefen hade bott här med sina morföräldrar sedan 1976,alltså! Chefens morfar en man som samlade och köpte på sig saker som kunde vara bra att ha(tex allt virke till våran altan som bara låg i en hög dock under plåt under ca 20 år). han fixade till detta växthus och odlade lite tomater mm. När huset och växthuset och tomten nästan 5000 kvm kom i våra ägor så var ju inte jag någon odlare av rang! så växthuset stog där år efter år och jag hade kunnat ge bort det om någon frågat om de fick ta det!! Sen fyttade en familj från Uppsala hit till byn 2005 och satte griller i huvudet på mej.. Dom hade ett växthus osm dom inte odlade i utan bara satt i och hade det trevligt.. AHA tänkte jag, chefen sa direkt: Räkna inte med min hjälp !

Under 2006 så studerade jag på distans och det gick ju bra på vintern och våren, men när sommaren kom jag då tänkte jag att det är dax att styra upp växthuset och flytta fram det på tomten, så ett gedigert arbete började och distansstudierna ja det vart lite jobbigt inför prov mm. jag plockade isär allt befintligtoch började renoveringen det skulle silikonas om fönster och rutor skulle lagas det skulle målas och allt det där fixade jag men jag visste ju samtidigt att jag skulle behöva chefens hjälp så småningom, och när det väl kom till kritan och det var dax för flytt av skalet då visste jag att jag kunde lita på chefen ialla fall. Vi ringde grannarna (uppsalaborna) och bad om flytthjälp! Då hade vi förberett grunden och allt sen var det bara att "lyfta " dit skalet och fortsätta. Det tog månader av tid att ordna till allting men med facit i hand så är det värt varje sekund av min tid. Nu sitter vi där jag och chefen och myser ibland för en lördagsfrukost och ibland för en fredagspilsner det funkar alltid och Chefen han är mer än nöjd och utan hans hjälp har det stått kvar på samma ställe.. Chefens morfar har varit glad om han sett detta..

Jag säger bara JAG HAR VÄRLDEN BÄSTA CHEF!!

  Myran

OCH SOM VANLIGT ÄR DET AMANDA SOM TAGIT BILDERNA :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

aha...florist, då förstår jag :)

glashuset är ju jättefint, man behöver inte odla något..... måste vara hur mysigt som helst att sitta där och koppla av och bara va....

det är ditt lugn och ro rum, det behöver alla.



ha dä bra

2008-08-27 @ 08:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0