så var det söndag igen!

Igår morse vaknade jag utan att någon klocka ringde, det är hur skönt som helst det!
klev upp och kokade kaffe och hämtade tidningen. Satt och läste för mej själv och fick en ide att ringa till Berras fiske i Gävle och kolla om dom hade vadarstövlar till mej. TRO på fan det hade dom!

Var in till chefen som fortfarande låg och frågade om vi skulle åka till Gävle? NEJ sa han utan att öppna ögonen, men när jag talade om vart vi skulle då vart det annat ljud i skällan! KLART vi skulle till Gävle och på Berras!

Han klev upp och vi gjorde oss klar, agnes följde med och när vi kom fram så styrde jag och chefen kosan mot Berras och agnes till stan, hon skulle kolla på en bikini! Jag fick ÄNTLIGEN tag i ett par vadarstövlar osm jag inte badade i storleksmässigt och inhandlade en flugask och ett par fiskebrallor som man kan göra om till shorts (Säkert ett par i herrstorlek) men vem bryr sig?? CHEFEN betalade och jag var glad!

Sen var vi en sväng på stan och käkade lunch och handlade lite tröjor, sen hittade vi en hobbyaffär där vi handlade lite pyssel till de halsband och armband och sånt som jag ibland håller på med, har nyss gjort ett till en jobbarkompis och när jag läser hennes blogg så behöver hon det verkligen!

Lördagens väder var inte så kul så vad passade bättre än att äta lite goda pepparbiffar med färsk potatis och dela en flaska vin med chefen, som sedan gick till ån och fiskade lite och jag intog växthuset med lite ljus tända och en bra bok! Det är livet det! Chefen kom hem och vi satt där och pratade bra länge innan det var dax att lägga sig!

VAKNADE I MORSE med värsta värken i nacken, herregud vem vill mej så illa??
REGNET har vräkt ner hela dagen men jag har ialla fall bakat matbröd men sen var det till att vila på soffan, tog två tabletter sen vart det bättre, har slingat håret också det var på tiden få se hur det ser ut när man gör sig klar för en kortvecka på jobbet, där händer det grejjor så vi får se vart man sitter i morgon!

Sommarlovet  har börjat för Agnes likaså hennes sommarjobb, skall jobba åtminstone två dagar denna vecka uppe hos Majvor då det är FULL LAMMNING på gång! Agnes hon är BÄSTA fårskötaren genom tiderna!

Vi kommer att lägga full fokus på att göra ordning i vardagsrummet först så tar vi köket sedan, det fattades 3 sketna millimeter till att dörrarna skulle passa så nu får vi nog köpa nya stommar och hela skiten i stället , men det kommer att blir snart det med! Det känns som det är ett bra alternativ!

Summering av helgen :
Fredagen -sundsvall helt slut när vi kom hem!
Lördag- Gävle trött men inte hälften av sundsvallstrippen!
Söndag: inte varit utanför dörren på hela dagen!
 
Med andra ord en KANONHELG!!!!!!!!!!!!!!
//MYRAN

Kommentarer
Postat av: agnes.

Gullig du är, ang bästa fårskötaren osv.

Bra att ni lyssnar på mina smarta tips, om vardagsrummet först osv ;)

puss!

2009-06-15 @ 01:05:12
URL: http://agnestove.blogg.se/
Postat av: Mallan

Cia!

Du är BÄST!

Du gjorde min dag idag!

Du är som av himlen sänd. Tack för att du är du!

2009-06-15 @ 15:56:19
URL: http://mallingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0