trötta myran!

Igår kom jag hem efter 12 timmar på jobbet och då var jag TRÖTT!
Kära nån det var en hektisk dag, men nu är det gjort!

Idag har jag varit på utbildning och det kommer att bli bra den saken är klar!
Jag känner att strukturen kommer att finnas där snart nog!

Vi fick ett tråkigt besked idag, våran bästa mentor, projektledare av Guds nåde, har fått ett annat jobb som hon sökt!
Tacka för det att det är flera som vill ha henne! Lycka till säger jag bara! Vi skall gå ut och dricka öl den 13 mars.
En av kollegorna sa så här: lika bra att man förbereder sambon på en rejäl fylla den dagen...

Annars har chefen haft en helvetisk början på dagen: OBS kan bli lite långt..
Historia: Jag hade åkt på jobbet, amanda sov i stan!

Chefen skall skjutsa agnes till bussen, går före ut i bilen, lämnar nyckel´n i dörren.
Agnes låser och stoppar nyckeln i fickan...
Kommer fram till bussen( och är lite osams)
Agnes kliver på och chefen åker hem
DÅ märker agnes nyckel hem i hennes ficka och ringer till chefen som INTE har mobilen med sig...
Han kommer hem och hämtar tidningen, parkerar bilen i garaget och kommer fram till dörren och inser att han
inte har nån nyckel....

Funderar om han kan åka i kapp bussen och stanna vid någon hållplats...
Under tiden har agnes ringt mej och informerat läget och vi kommer överens om att hon skall ringa grannen som skjutsat frun till jobbet så han kan ta hem nyckeln SMART AV OSS!
Under tiden har chefen kommit på att det är lika bra att åka till stan.....
Agnes kommer fram och ger nyckel´n till grannen, allt frid och fröjd tror hon..

DÅ ringer agnes morfar, (han jobbar på skolan där agnes går) och talar om för henne att chefen är där för att hämta nyckel´n... Han har ju fått kaffe och baugette (ja morfar och hans sambo jobbar i köket på skolan)
Agnes kommer upp till skolan UTAN NYCKEL..
Chefen får åka hem igen........
För att hämta nyckel´n hos grannnen...
Agnes ringer till mej och talar om hela historian och säger till slut... Lite kul var det, skadeglädje mest eftersom vi var osams innan....
Sen var hon i skolan några timmar och sen hem då chefen hämtade henne för att åka till Gävle på återbesök hos sjukgymnasten efter operationen, dom var på stan och spanade och köpte slalomskidor till henne, plus att hon hade övningskört lite grann, efter dagens händelser så var dom kompisar i slutändan, eller som agnes sa:
Vi ska ju till GÄvle och då är vi ju bästa kompisar!

Slutet gott :)
För den delen så var min insändare i tidningen idag så jag är nöjd!
Har fått positiv respons också!

Nu är det färdigskrivet för idag, har ni läst hela inlägget då är ni nominerad till GULDBAGGEN!
FÖr årets tålamod!
Over and out!
Fredag i morgon //Myran
 Hog farm

Kommentarer
Postat av: Anna A

När galan?! Jag väntar mig att jag vinner priset, jag har världens tålamod :) Nu blev jag nyfiken?! Vem är det som slutar?!

2009-02-20 @ 21:13:36
URL: http://annacahlander.blogg.se/
Postat av: agnes

haha, vilken händelse alltså-

BÄST :D

2009-02-20 @ 23:58:26
URL: http://agnestove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0