Folkbokföringen!!!

Kom ju på vad jag skulle skriva egentligen!!!

Vi har ett efternamn som är "felstavat" i folkbokföringsregistret! Chefens morfar var förbannad för det här hela sitt 79åriga liv. Nu är vi inte så många kvar i släkten det är vi i chefens familj(jag är ju ingift med namnet) chefens tre kusiner med fru/barn totalt är vi 12 st. Ialla fall så hade jag fått info att det skulle kunna göra en registerändring (kostnadsfritt) om det framkom att det hade blivit en felstavning i någon av chefens morfars kyrkoböcker innan det gick över i skatteverkets regi 1991, så jag kontaktade Landsarkivet och fick prata med Bosse som kollade upp allt detta skickade över handlingen till mej tillsammans med en faktura på utförd forskning på en hundring!!

Klockrent att det hade blivit ändring från den ena sidan till den andra... Jag skickade in en ändring till folkbokföringen på min semester (som slutade näst sista veckan i juli) och sen har vi väntat, väntat, och idag kom brevet..Med AVSLAG!!!

Motivieringen var att "Den påstådda felaktigheten bör ha uppkommit under den berörda personens livstid för att ändring ska ske" Men HALLÅ!!!

Nu ringer jag till Bosse imorgon igen och ber han kolla upp hur stavningen har sett ut på Chefen för han är i allra högsta grad levande.

Blir jag trött på min före detta arbetsgivare Skatteverket?? Det kan du hoppa upp å sätta dej på att jag är!
Men tänk ändå.. Statligt anställd fyllda 40 år = 7(SJU) veckors betald semester och massa bra förmåner och rätt hygglig lön och flextid.. Jag skulle börja där igen om nån frågade..

Over and out  //Myran utan tz

Kommentarer
Postat av: agnes

De är skitjobbigt när du skriver chefen varje gång du pratar om pappa

SÄG THOMAS!

2008-09-20 @ 14:15:00
URL: http://agnestove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0