väckt!

I morse vaknade jag av att det ringde på dörren! Är det kul det?? Jag är ju inte den trevligaste direkt på morgonen..
Men ialla fall så var det grannen Lisa med storasyster och då fick jag skylla mej själv..

Lisas syster bor i Grekland och det var första gången som hon var här hos Lisa så jag hade sms:at att jag åtminstone ville säga hej till henne innan hon åkte hem. Och där stog dom!! Kul liksom i morgonrock och håret som en tuppkam på skallen!! Men jag fick träffa henne och prata några ord, dom skulle en liten stund senare bege sig till Stockholm för att lämna av Lisas mamma och sedan bege sig hemåt! Lisas systers man (grek som jag inte kommer ihåg namnet på.. Astopolis eller nåt) har haft en dröm att bila genom sverige från kreta eller vart dom bor.. Så det håller dom på med nu.

Lisas syster och hennes man driver ett hotell och har gjort det i många år, därför kan dom ju inte komma ifrån på sommaren då vi turister besöker dom. Kul att få träffa henne ialla fall.

Amanda kom ner och började på med frukost, och vi gjorde eld i vedspisen, det behövdes verkligen var lite kyligt inne, men det blir varmt fort som bara den och en härlig värme.

Det var tur att inte chefen gav med sig när vi köpte huset för jag ville ta ut den gamla lilla vedspisen+ vanliga spisen(50 bredd=3 plattor) och sätta in en fullstor spis med häll och skita i vedspisen.. 

Chefen skulle PROMT ha en STÖRRE vedspis... Det var lite jobbigt där ett tag men jag gav med mig och det är jag tacksam för idag.

Nu har Amanda dragit till stan med en kompis för att handla lite och Agnes och Robin sover ännu och chefen jobbar.

Skall kolla av läget vad vi skall äta idag, när chefen kommer hem så skall han åka och hämta ett snöblad till traktorn eller vad han hade köpt, men jag känner att jag inte behöver följa med dit.

Känner bara för att ta det  lite lugnt, !
Amanda skall ju fota på krogen i kväll och det verkar vara lite luddigt med information från arbetsgivaren då blir hon lite FRUSTRERAD men det brukar lösa sig för hon har ju seglat förr så att säga..

I alla fall är hon skitnöjd med blixten och det var väl tur det!
Undrar vad Agnes har på tapeten  idag .... det kan man aldrig veta..

För den delen så har man inte sån koll på Amanda nu  längre.... Filmkvällarna är förbi ... 

Nä det får räcka för nu!!  Hörs later on//Myran

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Ja 2 är det men den ena bara ignorerar jag tycket på :) Klagas ju vilket som så....

Den andra kan vi ta till veckan!

Jag tycker detsamma om dig o ditt jobb, det vet du!

Mkt hos mig sitter i att jag get mig faan på att det här ska gå runt och bli kvar, så är det bara. Vill Inte söka jobb nå mer..

Och det är fortfarande skönt att skildra tankarna på annat vissa dagar.

Kram kram.

2008-11-22 @ 20:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0