Juldagen!

Ja då har man firat jul igen!

Det är så skönt att slippa åka land och rike kring som vi gjorde när framförallt Amanda var liten, sen när agnes kom så vart vi hemma och då kom släkten (på min sida ) till oss, men eftersom vi har minskat i släktskap nu så firar vi systrar hemma hos oss själva med våra familjer,
chefens mamma bor ju i stockholm och kommer sällan hem till oss till julen så är det bara vi 4 i familjen. Lite tråkigt att chefen jobbar förmiddag men hellre det än eftermiddag 14-23, då är ju dan förstörd liksom, så blir det ju nästa år.. Men det är då det!

Vi hade varit och handlat det sista, varit på kyrkogården till chefens mormor o morfar och tänt, städat i hop och snyggat till oss när chefen kom hem, så han duscha och klädde sig och vi värmde lite glögg till Kalle och gänget, sen började vi med maten och till slut satt vi oss till bords och njöt länge, agnes och chefen är ju förkyld så det var alvedon lite stödvila emellan åt för agnes, sen bara satt vi och pratade och vid 19.00 så  delade vi ut julklappar å i år vann AGNES årets rimmare för hon hade överträffat sig själv, vilka rim.. OJOJ.

Jag fick en jättesnygg klänning av chefen, ljuslyktor glöggmuggar en bordeaux stickad tröja av brudarna skitfin, passar grymt till min hårfärg... Tofflor mm jag hade med andra ord varit jättesnäll, sen ett kuvert med penningar av grannen fick jag och chefen så nu kliar det i fingrarna vad vi skall göra med dom...

Nä nu skall jag lägga in lite ved i spisen, sen blir det att softa runt hela dagen, kolla på film, lösa korsord, läsa lite i en bok, tror inte jag skall klä mej ens?? det här har varit i flera år min dag att ta igen mej när jag jobbade i butik då man jobbade tom på julafton, nu slutade jag 2004 i butiksjobbet men ränderna sitter i ;)

Kram på er! det kommer några foton när amanda har lagt in dom på datan.

//Myran

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad skönt med en lugn dag, du gör helt rätt i att slappa :-)

God fortsättning !

2008-12-25 @ 18:41:30
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: Mallan

God fortsättning på julen gulligaste Cia! Vilken härlig jul ni har. Lugn o ro är väl det bästa av allt. Mysa och bara vara. Själv snörvlar jag som en tok, är klen och hör inte vad folk säger för jag har bomull i huvudet :) Men jag njuter ändå av julen. kram på dig

2008-12-25 @ 19:32:32
URL: http://mallingen.blogspot.com
Postat av: vivan

skönt att slappa, det gör jag nu efter kalaset igår med hela barnaskaran innalles 17st ( barn o´barnbarn mågar o svärdöttrar)att bara få va och inte ha några måsten...julkramar!

2008-12-26 @ 12:28:48
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0